Ελληνικό σκούτερ από το μέλλον...Κυψέλες υδρογόνου επαναφορτίζουν αυτόματα τις μπαταρίες
Το οικολογικό δίκυκλο κατασκευάστηκε από Ελληνες επιστήμονες για λογαριασμό του Δήμου Θέρμης, χρησιμοποιεί την αιχμή της τεχνολογίας και δεν εκπέμπει βλαβερούς ρύπους.
Το σκούτερ του μέλλοντος θα κινείται στους δρόμους των πόλεων με υδρογόνο, θα «γεμίζει» καύσιμο από «πράσινα» πρατήρια και δεν θα εκπέμπει βλαβερούς ρύπους.
Μια γεύση από δίκυκλο υδρογόνου, κατασκευασμένο μάλιστα από ελληνικά χέρια και με ελληνική τεχνολογία, πήραν οι δημότες της Θέρμης Θεσσαλονίκης σε εκδήλωση που έγινε χθες το βράδυ στους Ταγαράδες για την πρώτη παρουσίασή του από τον ομώνυμο Δήμο.
Το σκούτερ σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε για τις ανάγκες του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Διασυνοριακής Συνεργασίας Ελλάδα - Βουλγαρία 2007 - 2013, για λογαριασμό του Δήμου Θέρμης, με συντονιστή το Εθνικό Κέντρο Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).
Το σύστημα κίνησης του δικύκλου βασίζεται σε υβριδική αρχιτεκτονική. Χρησιμοποιεί κυψέλες υδρογόνου για να επαναφορτίζει αυτόματα τις μπαταρίες και να αυξάνει με αυτό τον τρόπο την αυτονομία του οχήματος. «Χρησιμοποιήθηκε η υπάρχουσα στάθμη της τεχνολογίας σε διεθνές επίπεδο» εξήγησε στο «Εθνος» ο κ. Ν. Γιαννουλάκης, τεχνικός διευθυντής της ELFON LTD, που σχεδίασε και κατασκεύασε το δίκυκλο και συνέχισε:
«Οι μπαταρίες ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος είναι βαριές, έχουν συγκεκριμένη αυτονομία και χρειάζονται ώρες για να φορτιστούν. Η λύση σε αυτά τα μειονεκτήματα είναι η φόρτιση των μπαταριών πάνω στο όχημα, με τη χρήση υδρογόνου».
Η τροφοδοσία του σκούτερ με υδρογόνο θα γίνεται σε ειδικά κατασκευασμένη μονάδα του ΕΚΕΤΑ, και συγκεκριμένα του Ινστιτούτο Τεχνικής Χημικών Διεργασιών, που βρίσκεται εδώ και χρόνια στην πρώτη γραμμή της παγκόσμιας έρευνας για την ανάπτυξη οικολογικών καυσίμων, έχοντας αποσπάσει διεθνείς διακρίσεις.
«Το υδρογόνο θα είναι πιθανότατα το καύσιμο του μέλλοντος, μετά τη σταδιακή απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα. Το στοίχημα είναι να γίνει δυνατή η παρασκευή του με ανανεώσιμο τρόπο» είπε στο «Εθνος» η ερευνήτρια του ΕΚΕΤΑ, κ. Λώρη Ναλμπαντιάν, επιστημονική υπεύθυνη του συγκεκριμένου έργου, με την επωνυμία HYDECON.
Το ΕΚΕΤΑ έχει αναπτύξει δύο μεθόδους παρασκευής υδρογόνου (από τη διάσπαση του νερού) με ανανεώσιμο τρόπο. Το υδρογόνο που θα τροφοδοτεί το σκούτερ παράγεται με τη μέθοδο της ηλεκτρόλυσης του νερού, με ηλεκτρικό ρεύμα που παράγεται από φωτοβολταϊκά πάνελ.
Πόσο κοντά ή μακριά βρισκόμαστε από το να δούμε τέτοια οχήματα (αυτοκίνητα και δίκυκλα) σε μαζική παραγωγή;
«Οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου είναι έτοιμες και έχουν ήδη αναπτύξει τα μοντέλα. Η δυσκολία βρίσκεται στο δίκτυο παροχής του καυσίμου για την τροφοδοσία τους» απαντά ο κ. Γιαννουλάκης.
Το κόστος κατασκευής οχημάτων υδρογόνου είναι σήμερα υψηλό, αλλά η μαζική παραγωγή τέτοιων μοντέλων μπορεί να το ρίξει σε επίπεδα ανάλογα των συμβατικών, ενώ το ίδιο μπορεί να γίνει και με το κόστος του καυσίμου.
Προς το παρόν, ο Δήμος Θέρμης θα χρησιμοποιεί το σκούτερ υδρογόνου για επίδειξη σε δημότες και μαθητές σχολείων, στο πλαίσιο και του Συμφώνου Δημάρχων για την Αειφόρο Ενέργεια. «Αν πάρει κρατική πινακίδα από το υπουργείο Μεταφορών, θα μπορέσει ίσως και να κινείται για δράσεις του δήμου», είπε στο «Εθνος» ο υπεύθυνος του γραφείου ανάπτυξης και προγραμματισμού του Δήμου Θέρμης, Γιάννης Παύλου.
Πηγή: ethnos.gr
Το σκούτερ του μέλλοντος θα κινείται στους δρόμους των πόλεων με υδρογόνο, θα «γεμίζει» καύσιμο από «πράσινα» πρατήρια και δεν θα εκπέμπει βλαβερούς ρύπους.
Μια γεύση από δίκυκλο υδρογόνου, κατασκευασμένο μάλιστα από ελληνικά χέρια και με ελληνική τεχνολογία, πήραν οι δημότες της Θέρμης Θεσσαλονίκης σε εκδήλωση που έγινε χθες το βράδυ στους Ταγαράδες για την πρώτη παρουσίασή του από τον ομώνυμο Δήμο.
Το σκούτερ σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε για τις ανάγκες του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Διασυνοριακής Συνεργασίας Ελλάδα - Βουλγαρία 2007 - 2013, για λογαριασμό του Δήμου Θέρμης, με συντονιστή το Εθνικό Κέντρο Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).
Το σύστημα κίνησης του δικύκλου βασίζεται σε υβριδική αρχιτεκτονική. Χρησιμοποιεί κυψέλες υδρογόνου για να επαναφορτίζει αυτόματα τις μπαταρίες και να αυξάνει με αυτό τον τρόπο την αυτονομία του οχήματος. «Χρησιμοποιήθηκε η υπάρχουσα στάθμη της τεχνολογίας σε διεθνές επίπεδο» εξήγησε στο «Εθνος» ο κ. Ν. Γιαννουλάκης, τεχνικός διευθυντής της ELFON LTD, που σχεδίασε και κατασκεύασε το δίκυκλο και συνέχισε:
«Οι μπαταρίες ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος είναι βαριές, έχουν συγκεκριμένη αυτονομία και χρειάζονται ώρες για να φορτιστούν. Η λύση σε αυτά τα μειονεκτήματα είναι η φόρτιση των μπαταριών πάνω στο όχημα, με τη χρήση υδρογόνου».
Η τροφοδοσία του σκούτερ με υδρογόνο θα γίνεται σε ειδικά κατασκευασμένη μονάδα του ΕΚΕΤΑ, και συγκεκριμένα του Ινστιτούτο Τεχνικής Χημικών Διεργασιών, που βρίσκεται εδώ και χρόνια στην πρώτη γραμμή της παγκόσμιας έρευνας για την ανάπτυξη οικολογικών καυσίμων, έχοντας αποσπάσει διεθνείς διακρίσεις.
«Το υδρογόνο θα είναι πιθανότατα το καύσιμο του μέλλοντος, μετά τη σταδιακή απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα. Το στοίχημα είναι να γίνει δυνατή η παρασκευή του με ανανεώσιμο τρόπο» είπε στο «Εθνος» η ερευνήτρια του ΕΚΕΤΑ, κ. Λώρη Ναλμπαντιάν, επιστημονική υπεύθυνη του συγκεκριμένου έργου, με την επωνυμία HYDECON.
Το ΕΚΕΤΑ έχει αναπτύξει δύο μεθόδους παρασκευής υδρογόνου (από τη διάσπαση του νερού) με ανανεώσιμο τρόπο. Το υδρογόνο που θα τροφοδοτεί το σκούτερ παράγεται με τη μέθοδο της ηλεκτρόλυσης του νερού, με ηλεκτρικό ρεύμα που παράγεται από φωτοβολταϊκά πάνελ.
Πόσο κοντά ή μακριά βρισκόμαστε από το να δούμε τέτοια οχήματα (αυτοκίνητα και δίκυκλα) σε μαζική παραγωγή;
«Οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου είναι έτοιμες και έχουν ήδη αναπτύξει τα μοντέλα. Η δυσκολία βρίσκεται στο δίκτυο παροχής του καυσίμου για την τροφοδοσία τους» απαντά ο κ. Γιαννουλάκης.
Το κόστος κατασκευής οχημάτων υδρογόνου είναι σήμερα υψηλό, αλλά η μαζική παραγωγή τέτοιων μοντέλων μπορεί να το ρίξει σε επίπεδα ανάλογα των συμβατικών, ενώ το ίδιο μπορεί να γίνει και με το κόστος του καυσίμου.
Προς το παρόν, ο Δήμος Θέρμης θα χρησιμοποιεί το σκούτερ υδρογόνου για επίδειξη σε δημότες και μαθητές σχολείων, στο πλαίσιο και του Συμφώνου Δημάρχων για την Αειφόρο Ενέργεια. «Αν πάρει κρατική πινακίδα από το υπουργείο Μεταφορών, θα μπορέσει ίσως και να κινείται για δράσεις του δήμου», είπε στο «Εθνος» ο υπεύθυνος του γραφείου ανάπτυξης και προγραμματισμού του Δήμου Θέρμης, Γιάννης Παύλου.
Πηγή: ethnos.gr